آن طور که مسوولان می‌گویند واحد بازرسی اداره کل صمت به شکل ویژه در کل استان بر عملکرد صنوف و اتحادیه ها نظارت دارند و مردم در صورت مشاهده تخلف صنفی می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اعلام شکایت کنند و اگر مردم از نحوه بازرسی‌ها گلایه‌مندی داشتند، اعتراض خود را در سامانه مردم‌رسی به نشانی UU1.ir ثبت کنند.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 19 December 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: میوه‌فروشی‌ها بارهای تازه هندوانه، پرتقال و انار را تحویل گرفته‌اند و میوه‌ها را برای عرضه در قفسه‌ها جای می‌دهند.

بازار فارس آماده استقبال از یلدا

بساط آجیل‌فروشان هم داغ داغ است؛ آجیل با رنگ‌ها و طعم‌های گوناگون که با قیمت‌های متنوعی به فروش می‌رسد؛ آن‌دسته از آجیل‌هایی که ارزان‌تر هستند، باسلوق و مویز بیشتری دارند و آن دسته دیگر که قیمت گران‌تری دارند، از مغز بادام و پسته بیشتری برخوردار هستند.

با نزدیک شدن به آخرین روزهای فصل پاییز بازار فارس برای استقبال از یلدا آماده می‌شود؛ خانواده‌های ایرانی هم مانند سال‌های گذشته در تکاپوی برگزاری آیین‌ها و سنت‌های ویژه شب یلدا هستند.

این در حالیست که خوراکی،آجیل و میوه به ویژه انار یکی از الزامات دورهمی‌های یلدا به عنوان طولانی‌ترین شب سال است که با توجه به شرایط اقتصادی، یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی در این شب تهیه این اقلام است‌.

بازاریان می‌گویند آجیل، خشکبار، میوه و سایر خوراکی‌های پُر متقاضی برای شب یلدا فراوان است اما خریداران بیم از گرانی دارند و به کاهش قیمت‌ها امید بسته‌اند.

ناظران بر بازار اما معتقدند جایی برای نگرانی به منظور تأمین این اقلام نیست و دولت به عنوان نظارت کننده در بازار با گرانفروشان برخورد و آرامش را حاکم می‌کند.

تشدید نظارت بازرسان

چندی پیش بود که مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از تأمین انار مورد نیاز شب یلدا خبر داد و اعلام کرد: کمبود انار برای بازار شب یلدا نخواهیم داشت و میوه تازه‌خوری در بازار به وفور یافت می‌شود.

همچنین با نزدیک‌شدن به این شب و برپایی آیین سنتی و ملی، طرح ویژه نظارت بر صحت عملکرد همه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در بازار با همکاری بازرسان صمت و تعزیرات در حال اجراست.

خواربار فروشان، میوه‌فروشی‌ها و شیرینی‌فروشان از جمله اتحادیه‌هایی هستند که در طرح نظارت بر بازار شب یلدا مورد بازرسی قرار می‌گیرند.


مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این باره گفت: طرح نظارت بر بازار شب یلدا از ۲۰ آذر ماه در حال اجراست و فعالیت بازرسان اداره کل صمت از روز دوشنبه تشدید می‌شود.

مرتضی شریفی افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی، اتاق اصناف موظف به تشدید بازرسی‌ها در آستانه شب یلدا شد.

وی ضمن تأکید بر نظارت بر کل صنوف به خصوص صنوف مختص به این ایام مانند میوه فروشی‌ها، آجیل، شیرینی، خشکبار و غیره گفت: نظارت ویژه از لحاظ گرانفروشی، مسایل بهداشتی و عرضه کالاهای با کیفیت صورت می‌گیرد.

۲نمایشگاه برای عرضه مستقیم کالا

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه ۲نمایشگاه عرضه مستقیم اقلام و کالاهای مورد نیاز در سطح شیراز پیش‌بینی شده، افزود: نمایشگاه اول در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در شهرک گلستان و نمایشگاه دوم در گذر هنر واقع در حافظیه شیراز مستقر شده و در شهرستان‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف برنامه‌ریزی کرده و این نمایشگاه‌ها در سطح استان برپا است.

 

مردم تخلفات را چگونه گزارش دهند؟

آن طور که مسوولان می‌گویند واحد بازرسی اداره کل صمت به شکل ویژه در کل استان بر عملکرد صنوف و اتحادیه ها نظارت دارند و مردم در صورت مشاهده تخلف صنفی می‌توانند به سامانه ۱۲۴ اعلام شکایت کنند و اگر مردم از نحوه بازرسی‌ها گلایه‌مندی داشتند، اعتراض خود را در سامانه مردم‌رسی به نشانی UU1.ir ثبت کنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار